Nedenstående information udgør et kort, forståeligt og klart resumé af informationerne i Privatlivspolitikken vedrørende Dataadministrator, formålet med og måden for behandling af personoplysninger samt Dine rettigheder i forbindelse med denne behandling, i den form der kræves for at opfylde oplysningspligten i henhold til GDPR. Detaljer om måden for behandling og de enheder, der deltager i denne proces, er tilgængelige i den nævnte politik.
Hvem er dataadministrator?
Dataadministrator (herefter Administrator) er firmaet „PSDK Group ApS„, der driver virksomhed på adressen: Conrads vej 22, 4640 Faxe, med CVR-nummer: 45268233 samt firmaet „AP / Aleksandra Podzimska” med adresse: Klokkelyngen 49, 9600 Aars, med CVR-nummer: 44857898, der tilbyder tjenester elektronisk gennem Servicen.
Hvordan kan man kontakte dataadministratoren?
Man kan kontakte Administrator på en af følgende måder:
• Postadresse – PSDK Group ApS, Conrads vej 22, 4640 Faxe
• E-mailadresse – paulina@polsksocialpaedagog.dk
• Telefonopkald – +45 22 16 20 18
• Postadresse – AP / Aleksandra Podzimska, Klokkelyngen 49, 9600 Aars
• E-mailadresse – aleksandra@polsksocialpaedagog.dk
• Telefonopkald – +45 22 96 00 24
• Kontaktformular – tilgængelig på adressen: https://xn--polsksocialpdagog-2rb.dk//kontakt
Har Administrator udnævnt en databeskyttelsesinspektør?
I henhold til Art. 37 i GDPR har Administrator ikke udnævnt en databeskyttelsesinspektør.
I sager vedrørende behandling af data, herunder personoplysninger, skal man kontakte Administrator direkte.
Hvor får vi personoplysninger fra, og hvad er deres kilder?
Oplysningerne indsamles fra følgende kilder:
• Fra de personer, hvis data vedrører
• I tilfælde af registrering via sociale medier, med udtrykkelig, informeret samtykke fra disse personer, fra disse sociale medier
Hvad er omfanget af de personoplysninger, vi behandler?
I tjenesten behandles almindelige personoplysninger, der frivilligt gives af de personer, hvis data vedrører (f.eks. navn, brugernavn, e-mailadresse, telefonnummer, IP-adresse osv.).
Den detaljerede rækkevidde af de behandlede data er tilgængelig i Privatlivspolitikken.
Hvad er formålene med vores behandling af data?
Personoplysninger, der frivilligt gives af brugerne, behandles til et af følgende formål:
• Udførelse af elektroniske tjenester:
◦ Tjenester til registrering og vedligeholdelse af brugerens konto i tjenesten og relaterede funktioner
◦ Nyhedsbrevs-tjenester (herunder udsendelse af reklameindhold med samtykke)
◦ Tjenester til kommentering/ligning af indlæg i tjenesten uden behov for registrering
• Kommunikation mellem administratoren og brugerne vedrørende tjenesten samt databeskyttelse
• Sikring af administratorens retmæssige interesse
Hvad er de retlige grundlag for behandling af data?
Tjenesten indsamler og behandler brugerdata på baggrund af:
• Forordning (EU) 2016/679 fra Europa-Parlamentet og Rådet af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne data samt ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel databeskyttelsesforordning)
◦ art. 6 stk. 1 lit. a
Den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål
◦ art. 6 stk. 1 lit. b
Behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, hvori den registrerede er part, eller for at træffe foranstaltninger på anmodning af den registrerede, inden en kontrakt indgås
◦ art. 6 stk. 1 lit. f
Behandlingen er nødvendig af hensyn til legitime interesser, der forfølges af administratoren eller en tredjepart
• Lov af 10. maj 2018 om beskyttelse af personoplysninger (lovtidende 2018, nr. 1000)
• Lov af 16. juli 2004 om telekommunikation (lovtidende 2004, nr. 171, nr. 1800)
• Lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder (lovtidende 1994, nr. 24, nr. 83)
Hvad er den retmæssige interesse, som administratoren forfølger?H
• Med henblik på at fastslå, forfølge eller forsvare krav – det retlige grundlag for behandlingen er vores legitime interesse (art. 6 stk. 1 lit. f) i GDPR) i at beskytte vores rettigheder, herunder blandt andet;
• For at vurdere risikoen for potentielle kunder
• For at vurdere planlagte markedsføringskampagner
• For at gennemføre direkte markedsføring
Hvor længe behandler vi personoplysninger?
Som udgangspunkt opbevares de nævnte personoplysninger kun i den periode, hvor tjenesten leveres af administratoren. De fjernes eller anonymiseres inden for op til 30 dage efter afslutningen af tjenesten (f.eks. sletning af den registrerede brugerkonto, afmelding fra nyhedsbrevet osv.).
I særlige situationer, for at beskytte den retmæssige interesse, som administratoren forfølger, kan denne periode forlænges. I så fald vil administratoren opbevare de nævnte data fra det tidspunkt, hvor brugeren anmoder om deres sletning, i højst 3 år i tilfælde af overtrædelse eller mistanke om overtrædelse af tjenestens regler af den registrerede.
Hvem er modtageren af data, herunder personoplysninger?
Som udgangspunkt er den eneste modtager af data administratoren.
Behandlingen af data kan dog overlades til andre enheder, der leverer tjenester til administratoren for at opretholde driften af tjenesten.
Blandt sådanne enheder kan nævnes:
• Hostingfirmaer, der leverer hostingtjenester eller beslægtede tjenester til administratoren
• Virksomheder, gennem hvilke nyhedsbrevsservice leveres
Vil Deres personoplysninger blive overført uden for EU?
Personoplysninger vil ikke blive overført uden for EU, medmindre de er offentliggjort som følge af brugerens individuelle handling (f.eks. indtastning af en kommentar eller indlæg), hvilket vil gøre dataene tilgængelige for enhver, der besøger tjenesten.
Vil personoplysninger være grundlaget for automatiserede beslutningstagninger?
Personoplysninger vil ikke blive brugt til automatiserede beslutningstagninger (profilering).
Hvilke rettigheder har De i forbindelse med behandlingen af personoplysninger?
• Retten til adgang til personoplysninger
Brugere har ret til at få adgang til deres personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at få rettet personoplysninger
Brugere har ret til at anmode administratoren om straks at rette eventuelle forkerte personoplysninger og/eller supplere ufuldstændige personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at få slettet personoplysninger
Brugere har ret til at anmode administratoren om straks at slette deres personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
Ved brugerkonti består sletningen af data i anonymisering af de data, der kan identificere brugeren.
Ved nyhedsbrevsservice har brugeren mulighed for selv at slette deres personoplysninger ved at bruge det link, der er inkluderet i hver sendt e-mail.
• Retten til at begrænse behandlingen af personoplysninger
Brugere har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 18 i GDPR, herunder spørgsmål vedrørende nøjagtigheden af personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at få overført personoplysninger
Brugere har ret til at få deres personoplysninger, der vedrører dem, fra administratoren i et struktureret, almindeligt anvendt format, der er egnet til maskinlæsning, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger
Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 21 i GDPR, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at indgive klage
Brugere har ret til at indgive en klage til den tilsynsmyndighed, der beskytter personoplysninger.