Den følgende Privatlivspolitik fastsætter reglerne for lagring og adgang til data på Brugernes Enheder, der bruger Tjenesten, med henblik på levering af tjenester elektronisk af Administratoren, samt reglerne for indsamling og behandling af personoplysninger fra Brugerne, som er givet personligt og frivilligt gennem værktøjerne, der er tilgængelige i Tjenesten.

Den følgende Privatlivspolitik er en integreret del af Tjenestens Vilkår og Betingelser, som fastsætter reglerne, rettighederne og pligterne for Brugere, der bruger Tjenesten.

§1 Definitioner

  • Tjenesten – den online tjeneste „Polsk Socialpædagog”, der opererer på adressen https://polsksocialpædagog.dk/

  • Ekstern tjeneste – internet tjenester fra partnere, serviceudbydere eller kunder, der samarbejder med Administratoren

  • Administrator af Tjenesten / Data – Administrator af Tjenesten samt Dataadministrator (herefter kaldet Administrator) er firmaerne „PSDK Group ApS„, der opererer på adressen: Conrads vej 22, 4640 Faxe, med CVR-nummer: 45268233, samt „AP / Aleksandra Podzimska”, der opererer på adressen: Klokkelyngen 49, 9600 Aars, med CVR-nummer: 44857898, som leverer tjenester elektronisk gennem Tjenesten.

  • Bruger – en fysisk person, for hvem Administratoren leverer tjenester elektronisk gennem Tjenesten.

  • Enhed – en elektronisk enhed med software, som Brugeren anvender for at få adgang til Tjenesten.

  • Cookies – tekstdata, der indsamles i form af filer placeret på Brugerens Enhed.

  • GDPR – Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger, og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (Generel Forordning om Databeskyttelse).

  • Personoplysninger – betyder oplysninger om en identificeret eller identificerbar fysisk person („den registrerede”); en identificerbar fysisk person er en person, der kan identificeres, direkte eller indirekte, især på grundlag af en identifikator såsom navn, identifikationsnummer, lokaliseringsdata, online-identifikator eller et eller flere faktorer, der er specifikke for den fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet for den fysiske person.

  • Behandling – betyder en handling eller et sæt af handlinger udført på personoplysninger eller datasæt, på en automatiseret eller ikke-automatiseret måde, såsom indsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller ændring, indhentning, konsultation, brug, videregivelse ved overførsel, formidling eller på anden måde at gøre tilgængelige, sammenstilling eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion.

  • Begrænsning af behandling – betyder markering af opbevarede personoplysninger med det formål at begrænse deres fremtidige behandling.

  • Profilering – betyder enhver form for automatiseret behandling af personoplysninger, der består i brugen af personoplysninger til at evaluere visse personlige aspekter ved en fysisk person, især til at analysere eller forudsige aspekter vedrørende denne fysiske persons arbejdsydelse, økonomiske situation, helbred, personlige præferencer, interesser, pålidelighed, adfærd, placering eller bevægelser.

  • Samtykke – samtykke fra den registrerede betyder en frivillig, specifik, informeret og utvetydig erklæring om vilje, ved hvilken den registrerede, gennem en erklæring eller en tydelig bekræftende handling, giver tilladelse til behandling af personoplysninger, der vedrører ham eller hende.

  • Brud på persondatasikkerheden – betyder et brud på sikkerheden, der fører til utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse af eller adgang til personoplysninger, der er overført, opbevaret eller på anden måde behandlet.

  • Pseudonymisering – betyder behandling af personoplysninger på en måde, der ikke længere kan henføres til en specifik registreret person uden brug af yderligere oplysninger, forudsat at sådanne yderligere oplysninger opbevares separat og er underlagt tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der sikrer, at personoplysningerne ikke kan henføres til en identificeret eller identificerbar fysisk person.

  • Anonymisering – Anonymisering af data er en irreversibel proces af operationer på data, der destruerer eller overskriver „personoplysninger”, så det bliver umuligt at identificere eller tilknytte en bestemt post til en specifik bruger eller fysisk person.

§2 Databeskyttelsesansvarlig

I henhold til Artikel 37 i GDPR har Administratoren ikke udpeget en Databeskyttelsesansvarlig.

For spørgsmål vedrørende behandling af data, herunder personoplysninger, skal du kontakte Administratoren direkte.

§3 Typer af Cookies

  • Interne cookies – filer, der placeres og læses fra Brugerens Enhed af Tjenestens IT-system.

  • Eksterne cookies – filer, der placeres og læses fra Brugerens Enhed af eksterne tjenesters IT-systemer. Skripter fra eksterne tjenester, der kan placere cookies på Brugerens Enhed, er bevidst placeret på Tjenesten gennem de skripter og tjenester, der stilles til rådighed og installeres i Tjenesten.

  • Sessionscookies – filer, der placeres og læses fra Brugerens Enhed af Tjenesten under én session af en given Enhed. Efter afslutningen af sessionen slettes filerne fra Brugerens Enhed.

  • Vedvarende cookies – filer, der placeres og læses fra Brugerens Enhed af Tjenesten, indtil de manuelt slettes. Filerne slettes ikke automatisk efter afslutningen af sessionen, medmindre Brugerens Enhed er konfigureret til at slette cookies ved afslutningen af sessionen.

§4 Sikkerhed ved opbevaring af data

Mekanismer til lagring og læsning af cookies – Mekanismerne til lagring, læsning og udveksling af data mellem cookies, der er gemt på Brugerens Enhed, og Tjenesten udføres gennem indbyggede browsermekanismer og tillader ikke at hente andre data fra Brugerens Enhed eller data fra andre websteder, som Brugeren har besøgt, herunder personoplysninger eller fortrolige oplysninger. Overførsel af vira, trojanske heste og andre orme til Brugerens Enhed er også praktisk talt umulig.

Interne cookies – Cookies, der bruges af Administratoren, er sikre for Brugernes Enheder og indeholder ikke scripts, indhold eller oplysninger, der kan true sikkerheden af persondata eller sikkerheden for den Enhed, som Brugeren anvender.

Eksterne cookies – Administratoren gør alt for at verificere og vælge samarbejdspartnere i forhold til Brugernes sikkerhed. Administratoren vælger kendte, store partnere med global tillid. Han har dog ikke fuld kontrol over indholdet af cookies fra eksterne partnere. Administratoren påtager sig ikke ansvaret for sikkerheden, indholdet eller licensmæssig brug af cookies fra eksterne tjenester, i det omfang loven tillader det. En liste over partnere er inkluderet i Privatlivspolitikkens senere afsnit.

Kontrol over cookies

  • ◦ Brugeren kan til enhver tid selv ændre indstillingerne for lagring, sletning og adgang til de gemte cookies for ethvert websted.

  • ◦ Oplysninger om, hvordan man deaktiverer cookies i de mest populære browsere, kan findes på følgende sider:

▪ Administration af cookies i Chrome-browseren

▪ Administration af cookies i Opera-browseren

▪ Administration af cookies i Firefox-browseren

▪ Administration af cookies i Edge-browseren

▪ Administration af cookies i Safari-browseren

▪ Administration af cookies i Internet Explorer 11-browseren

  • ◦ Brugeren kan til enhver tid slette alle hidtil gemte cookies ved hjælp af værktøjer på Brugerens Enhed, som han eller hun bruger til at få adgang til Tjenesten.

Risici for Brugeren – Administratoren anvender alle mulige tekniske foranstaltninger for at sikre datasikkerhed i cookies. Det er dog vigtigt at bemærke, at datasikkerheden afhænger af begge parter, herunder Brugerens aktiviteter. Administratoren er ikke ansvarlig for aflytning af disse data, identitetstyveri i Brugerens session eller sletning af disse data som følge af bevidste eller ubevidste aktiviteter af Brugeren, vira, trojanske heste eller anden spyware, der kan have inficeret Brugerens Enhed. Brugere bør følge retningslinjerne for sikker brug af internettet for at beskytte sig mod disse risici.

Opbevaring af personoplysninger – Administratoren sikrer, at han gør alt for at sikre, at de persondata, som Brugerne frivilligt har indtastet, er sikre, at adgangen til dem er begrænset og sker i overensstemmelse med deres formål og behandlingsmål. Administratoren sørger også for at træffe alle foranstaltninger for at beskytte de opbevarede data mod tab gennem passende fysiske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

§5 Formålene med brug af cookies

• Forbedring og lettere adgang til Tjenesten
• Personalisering af Tjenesten for Brugerne
• Markedsføring, remarketing på eksterne websteder
• Føre statistik (brugere, antal besøg, enhedstyper, forbindelse osv.)
• Levering af sociale medietjenester

§6 Formålene med behandling af personoplysninger

Personoplysninger frivilligt oplyst af Brugerne behandles med et af følgende formål:
• Udførelse af elektroniske tjenester:
◦ Nyhedsbrevstjeneste (inklusive udsendelse af reklameindhold med samtykke)
◦ Kommentering / synes godt om indlæg i Tjenesten uden behov for registrering
◦ Deling af information om indhold i Tjenesten på sociale medier eller andre websteder.
• Kommunikation mellem Administratoren og Brugerne i forhold til Tjenesten og databeskyttelse
• Sikring af Administratorens legitime interesse

Data om Brugere, der indsamles anonymt og automatisk, behandles med et af følgende formål:
• Udarbejdelse af statistik
• Remarketing
• Sikring af Administratorens legitime interesse

§7 Cookies fra eksterne tjenester

Administratoren anvender i Tjenesten JavaScript-scripts og webkomponenter fra partnere, som kan placere deres egne cookies på Brugerens enhed. Husk, at du i indstillingerne for din browser selv kan bestemme, hvilke cookies der må bruges af de enkelte websteder. Nedenfor er en liste over partnere eller deres tjenester, der er implementeret i Tjenesten, og som kan placere cookies:
• Sociale medietjenester / integrationer:
◦ Microsoft
◦ Facebook
◦ Google+
• Indholdsdelingstjenester:
◦ WhatsApp
• Nyhedsbrevstjenester:
◦ Mailerlite
• Statistikføring:
◦ Google Analytics
◦ Facebook Analytics for Apps

Tjenester leveret af tredjepartsudbydere er uden for Administratorens kontrol. Disse enheder kan til enhver tid ændre deres vilkår for tjenesteydelser, privatlivspolitikker, formålet med databehandling og måderne til brug af cookies.

§8 Typer af indsamlede data

Tjenesten indsamler data om brugerne. Nogle data indsamles automatisk og anonymt, mens andre data er personlige oplysninger, der frivilligt gives af brugerne under tilmeldingen til de forskellige tjenester, der tilbydes af Tjenesten.
Anonyme data, der indsamles automatisk:
• IP-adresse
• Browsertype
• Skærmopløsning
• Omtrentlig placering
• Åbnede undersider af tjenesten
• Tid brugt på den relevante underside af tjenesten
• Operativsystemtype
• Adresse på den forrige underside
• Henvisningsadresse
• Browsersprog
• Internetforbindelseshastighed
• Internetudbyder

Data indsamlet under registrering:
• Fornavn / efternavn / kaldenavn
• E-mailadresse
• Telefonnummer
• IP-adresse (indsamlet automatisk)

Data indsamlet ved tilmelding til nyhedsbrevet:
• Fornavn / efternavn / kaldenavn
• E-mailadresse
• Adresse
• IP-adresse (indsamlet automatisk)

Data indsamlet ved tilføjelse af kommentar:
• Fornavn og efternavn / kaldenavn
• E-mailadresse
• Webadresse
• IP-adresse (indsamlet automatisk)

Nogle data (uden identifikationsoplysninger) kan opbevares i cookies. Nogle data (uden identifikationsoplysninger) kan også videregives til leverandøren af statistiske tjenester.

§9 Adgang til personoplysninger af tredjeparter

Som udgangspunkt er den eneste modtager af de personoplysninger, der gives af brugerne, Administrator. Data indsamlet i forbindelse med de leverede tjenester videregives eller sælges ikke til tredjeparter.
Adgang til data (normalt på grundlag af en databehandleraftale) kan have de enheder, der er ansvarlige for at opretholde infrastrukturen og tjenesterne, der er nødvendige for at drive tjenesten, såsom:
• Hostingfirmaer, der leverer hosting- eller relaterede tjenester til Administrator
• Virksomheder, gennem hvilke nyhedsbrevet leveres

Overdragelse af behandling af personoplysninger – Nyhedsbrev
For at kunne tilbyde nyhedsbrevet benytter Administrator tjenester fra en tredjepartsudbyder – Mailerlite. Data indtastet i tilmeldingsformularen til nyhedsbrevet overføres, opbevares og behandles i denne tredjeparts tjeneste.
Vi informerer om, at den nævnte partner kan ændre denne privatlivspolitik uden Administratorens samtykke.

Overdragelse af behandling af personoplysninger – Hosting, VPS eller dedikerede servere
For at drive tjenesten bruger Administrator tjenester fra en ekstern hostingudbyder, VPS eller dedikerede servere – cyber_Folks S.A. Alle data, der indsamles og behandles i tjenesten, opbevares og behandles i udbyderens infrastruktur beliggende inden for EU’s område. Der er mulighed for adgang til dataene som følge af servicearbejde udført af udbyderens personale. Adgangen til disse data reguleres af en aftale mellem Administrator og udbyderen.

§10 Måden for behandling af personoplysninger

Personoplysninger givet frivilligt af brugerne:
• Personoplysninger vil ikke blive overført uden for Den Europæiske Union, medmindre de er offentliggjort som følge af brugerens individuelle handling (f.eks. ved at indtaste en kommentar eller indlæg), hvilket gør dataene tilgængelige for enhver, der besøger tjenesten.
• Personoplysninger vil ikke blive brugt til automatiserede beslutningstagninger (profilering).
• Personoplysninger vil ikke blive solgt til tredjeparter.

Anonyme data (uden personoplysninger), der indsamles automatisk:
• Anonyme data (uden personoplysninger) vil blive overført uden for Den Europæiske Union.
• Anonyme data (uden personoplysninger) vil ikke blive brugt til automatiserede beslutningstagninger (profilering).
• Anonyme data (uden personoplysninger) vil ikke blive solgt til tredjeparter.

§11 Retlige grundlag for behandling af personoplysninger

Tjenesten indsamler og behandler brugerdata baseret på:
• Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri bevægelighed for sådanne data samt ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel databeskyttelsesforordning)
◦ artikel 6, stk. 1, lit. a – den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål
◦ artikel 6, stk. 1, lit. b – behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, hvori den registrerede er part, eller for at træffe foranstaltninger på anmodning af den registrerede, før en kontrakt indgås
◦ artikel 6, stk. 1, lit. f – behandlingen er nødvendig for formål, der følger af legitime interesser, som forvalteren eller en tredjepart forfølger

• Lov af 10. maj 2018 om beskyttelse af personoplysninger (Lovtidende 2018, nr. 1000)
• Lov af 16. juli 2004 om telekommunikation (Lovtidende 2004, nr. 171, punkt 1800)
• Lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder (Lovtidende 1994, nr. 24, punkt 83)

§12 Perioden for behandling af personoplysninger

Personoplysninger givet frivilligt af brugerne:
Som hovedregel opbevares de angivne personoplysninger kun i den periode, hvor tjenesten ydes af administratoren i rammerne af tjenesten. De vil blive slettet eller anonymiseret inden for 30 dage efter ophør af tjenesteydelserne (f.eks. sletning af den registrerede brugerprofil, afmelding fra nyhedsbrevet osv.).
Undtagelsen er situationer, der kræver sikring af retligt berettigede formål for videre behandling af disse data af administratoren. I sådanne tilfælde vil administratoren opbevare de angivne data fra det tidspunkt, hvor brugeren anmoder om deres sletning, i op til 3 år i tilfælde af overtrædelser eller mistanke om overtrædelser af tjenestens regler fra brugerens side.

Anonyme data (uden personoplysninger), der indsamles automatisk:
Anonyme statistiske data, der ikke udgør personoplysninger, opbevares af administratoren med det formål at føre statistik for tjenesten i ubestemt tid.

§13 Brugerrettigheder i forbindelse med behandling af personoplysninger

Tjenesten indsamler og behandler brugerdata baseret på:
• Retten til adgang til personoplysninger
Brugerne har ret til at få adgang til deres personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at få rettet personoplysninger
Brugerne har ret til at anmode administratoren om straks at rette urigtige personoplysninger og/eller supplere ufuldstændige personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til sletning af personoplysninger
Brugerne har ret til at anmode administratoren om straks at slette deres personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren. I tilfælde af brugerprofiler indebærer sletning anonymisering af de data, der muliggør identifikation af brugeren. Administratoren forbeholder sig ret til at suspendere anmodningen om sletning af data for at beskytte administratorens retligt berettigede interesser (f.eks. hvis brugeren har overtrådt vilkårene, eller hvis dataene er indhentet som følge af korrespondance).
I tilfælde af nyhedsbrevet har brugeren mulighed for selv at slette deres personoplysninger ved at bruge det link, der findes i hver e-mail, der sendes.
• Retten til at begrænse behandling af personoplysninger
Brugerne har ret til at begrænse behandlingen af personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 18 i GDPR, herunder at anfægte rigtigheden af personoplysninger, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at overføre personoplysninger
Brugerne har ret til at modtage personoplysninger om dem fra administratoren i et struktureret, almindeligt anvendt format, der er velegnet til maskinlæsning, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger
Brugerne har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 21 i GDPR, hvilket kan anmodes om hos administratoren.
• Retten til at indgive klage
Brugerne har ret til at indgive klage til den tilsynsmyndighed, der beskæftiger sig med beskyttelse af personoplysninger.

§14 Kontakt til administratoren

Man kan kontakte administratoren på en af følgende måder:
• Postadresse – PSDK Group ApS, Conrads vej 22, 4640 Faxe
• E-mailadresse – paulina@polsksocialpaedagog.dk
• Telefonopkald – +45 28735407
• Postadresse – AP / Aleksandra Podzimska, Klokkelyngen 49, 9600 Aars
• E-mailadresse – aleksandra@polsksocialpaedagog.dk
• Telefonopkald – +45 22 96 00 24

• Kontaktformular – tilgængelig på adressen: https://polsksocialpædagog.dk/kontakt

§15 Krav til tjenesten

• Begrænsning af registrering og adgang til cookies på brugerens enhed kan medføre, at nogle funktioner i tjenesten ikke fungerer korrekt.
• Administratoren påtager sig intet ansvar for ikke-fungerende funktioner i tjenesten, hvis brugeren begrænser muligheden for at gemme og læse cookies på nogen måde.

§16 Eksterne links

I tjenesten – i artikler, indlæg, kommentarer eller brugernes bidrag – kan der være henvisninger til eksterne websteder, som ejeren af tjenesten ikke samarbejder med. Disse links samt de angivne sider eller filer kan være farlige for din enhed eller udgøre en sikkerhedstrussel mod dine data. Administratoren påtager sig intet ansvar for indhold uden for tjenesten.

§17 Ændringer i privatlivspolitikken

• Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik uden at informere brugerne om anvendelsen og brugen af anonyme data eller anvendelsen af cookies.
• Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik med hensyn til behandling af personoplysninger, og vil informere brugere med brugerkonti eller tilmeldte til nyhedsbrevet via e-mail inden for 7 dage fra ændringen. Fortsat brug af tjenesterne betyder, at brugeren har læst og accepteret de ændringer, der er foretaget i privatlivspolitikken. Hvis brugeren ikke accepterer de indførte ændringer, er det deres pligt at slette deres konto fra tjenesten eller afmelde sig fra nyhedsbrevet.
• Ændringerne i privatlivspolitikken vil blive offentliggjort på denne underside af tjenesten.
• Ændringerne træder i kraft, når de offentliggøres.